PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN PROMOSI TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PADA OUTLET NASI KEBULI YAMAN KUTA BUMI TANGERANG

Authors

  • Nining Puspyta Sari Universitas Pamulang
  • Mada Faisal Akbar Universitas Pamulang

Abstract

The aim of this research is to find out and test how influential product quality and promotion are on purchasing decisions for Nasi Kebuli Yamana Kuta Bumi at the Tangerang branch. .This research method is quantitative with an associative approach. The sampling technique used was purposive random sampling which used a sample of 100 respondents. Data collection techniques use questionnaires and literature study. The data analysis techniques used are instrument testing, classical assumption testing, linear regression analysis, correlation coefficient analysis, coefficient of determination analysis, and hypothesis testing. The results of partial hypothesis testing between product quality and promotion obtained a value of tcount 8.813 > ttable 1.660 with a significance level of 0.000 < 0.05. So H0 is rejected and Ha is accepted. The results of partial hypothesis testing between service quality and product quality obtained a value of tcount 1.998 > ttable 1.660 with a significance level of 0.049 < 0.05. So H0 is rejected and Ha is accepted. The results of simultaneous hypothesis testing between product quality and promotion decisions obtained an Fcount value of 178.090 > Ftable 3.09 with a significance level of 0.000 < 0.05. So H0 is rejected and Ha is accepted. The results of the coefficient of determination of promotion and service quality simultaneously contributed 78.6% while the remaining 21.4% was caused by other variables.

References

Akbar, A. (2018). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kualitas Produk Publik Pada Kantor Camat Medan Sunggal Kota Medan. Skripsi.

Alyssa Milano, A. S. Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Promosi Terhadap Pengambilan Keputusan Pembelian Baju Batik Di Toko “Florensia” Kota Sawahlunto. Jm, Vol. , 3 No. 1 , Maret 2021, Hal: 13-24.

Aprilli Sugianto, S. R. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Lampu Shinyoku Di Cv. Sinar Abadi Pekanbaru. Procuratio: Jurnal Ilmiah Manajemen Vol 7. No. 2, Juni 2019, 7, 174-184.

Anoraga, Pandji, 2019.109, Manajemen Bisnis, Salemba Empat –Yogyakarta

Aristo, S. F. Pengaruh Produk, Harga, Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Woles Chips. Performa: Jurnal Manajemen Dan Start-Up Bisnis Volume 1, Nomor 4, Oktober 2016, 442-447.

Buchari Alma. (2020). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa, Bandung: Alfabeta.

C.J.Gerung., J. S. Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Mobil Nissan X-Trail Pada Pt. Wahana Wirawan Manado. Jurnal Emba Vol.5 No.2 Juni 2017, Hal. 2221 - 2229.

Cennatal, A., & Purba, T. (2020). Pengaruh Promosi, Kualitas Pelayanan, Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Pada PT SAF Mitra Abadi. Jurnal Motivasi, 5(1), 766-775.

Dharmmesta, B. S., & Handoko, T. H. (2014). Manajemen pemasaran. Bpfe: Yogyakarta.

Dinda Sekar Puspitarini, R. N. (2019). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Media Promosi (Studi Deskriptif Pada Happy Go Lucky House). Jurnal Common, Volume 3 Nomor 1, Juni 2019, 3, 71-80.

Faroh, W. (2017). Analisa Pengaruh Harga, Promosi, Dan kualitas produk Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Kreatif, 4(2), 3-24.

Fernando, S., & Simbolon, R. (2022). Pengaruh Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Produk Unilever (Studi Kasus Mahasiswa Universitas Advent Indonesia). Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 111-125.

Ghozali, Imam. (2017). Model Persamaan Struktural Konsep dan Aplikasi dengan Program AMOS 24 Update Bayesian SEM Edisi 7. Semarang: Univrsitas Diponegoro.

Handoko, T. H. (2019). Manajemen. Bpfee-Yogyakarta.

Hasibuan M.S. (2017). Manajemen Suber Daya Manusia. Edisi Revisi. Jakarta: PT Bumi Aksara

Huda, N. (2017). Manajemen pengembangan kurikulum. Al-Tanzim: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 1(2), 52-75.

Ir. Agustina Shinta, M. (2020). Perpustakaan Nasional : Katalog Dalam Terbitan (Kdt).

Juliawaty, W., Willy, F., dan Goh, T. S. (2020). Pengaruh Personal Selling dan Promosi Penjualan Terhadap Efektifitas Penjualan Ban Sepeda Motor PT. Mega Anugrah Mandiri. Jurnal Bisnis Kolega, 6(1).

Kelvin Prilano, A. S. Pengaruh Harga, Keamanan Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Toko Online Lazada. Journal Of Business And Economics Research (Jbe) Vol 1, No 1, Februari 2020, Hal. 1-10. Keputusan Pembelian Dimsum Pada CV. Royal Insan Mandiri Di Medan.

Published

2025-01-15

Issue

Section

Articles