PENGARUH PROMOSI DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN DI KOPI KENANGAN CABANG RUKO CILANDAK KKO JAKARTA SELATAN

Authors

  • Erika Sintia Universitas Pamulang
  • Wahyu Nurul Faroh Universitas Pamulang

Abstract

The aim of this research is to determine and test the influence of promotions and service quality on consumer purchasing decisions at Kopi Kenangan Cabang Ruko Cilandak KKO South Jakarta. This reserach used quantitative method with an associative approach. The sampling technique used was purposive random sampling which used a sample 0f 100 respondents. Data collection techniques using questionnaires and literature study. The data analysis techniques used are instruments testing, classical assumption testing, linear regression analysis, correlation coefficient analysis, coefficient of determination analysis and hypothesis testing. The results of the partial hypothesis test between promotion and purchasing decisions obtained a tcount value 8,813 > 1,660 with a significant level of 0,000 < 0,05. Then H0 is rejected and Ha is accepted. The results of the partial hypothesis test between service quality and purchasing decisions obtained a tcount value 1,998 > 1,660 with a significant level of 0,049 < 0,05. Then H0 is rejected and Ha is accepted. The results of the simultaneous hypothesis test between promotion, service quality and purchasing decisions obtained a Fcount value 178,090 > Ftable 3,09 with a significant level of 0,000 < 0,05. Then H0 is rejected and Ha is accepted. The results of the coefficient of determination of promotion and service quality simultaneously contributed to the purchasing decisions variable 78,6% while the remaining 21,4% was caused by other variables.

References

Appley, A., & Lee, O. L. (2019). Pengantar Manajemen. Jakarta: Salemba Empat.

Assauri, S. (2018). Manajemen Pemasaran : Dasar, Konsep, Dan Strategi. Jakarta: Raja Grafindo Persada.

Fayol, H. (2019, Juni 6). Pengantar Administrasi dan Fungsi-Fungsi Manajemen. Jakarta. Retrieved from https://PengantarAdministrasi-danfungsifungsimanajemen

Ghozali, I. (2017). Analisis Multivariat Dan Ekonometrika. Semarang: Univrsitas Diponegoro.

Ghozali, I. (2017). Model Persamaan Struktural Konsep Dan Aplikasi Dengan Program Amos 24. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Hardiansyah. (2018). Kualitas Pelayanan Publik (Edisi Revisi). Yogyakarta: Gava Media.

Indrasari, M. (2019). Pemasaran & Kepuasan Pelanggan. Surabaya: Unitomo Press.

Keller, P., & Armstrong, G. (2017). Dasar-Dasar Pemasaran Jilid 1. Jakarta: Erlangga.

Kotler, P., & Keller, K. (2016). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Kotler, P., & Keller, K. (2019). Manajemen Pemasaran Edisi Ke 13 . Jakarta: Erlangga.

Malhotra, N. (2017). Basic Marketinng Research . England: Pearson Education.

Manap, A. (2016). Revolusi Manajemen Pemasaran Edisi Pertama. Jakarta: Mitra Wacana Media.

Robbins, S., & Coulter, M. (2017). Manajemen Jilid 1 Edisi 13. Jakarta: Erlangga.

Santoso, S. (2016). SPSS20 Pengolahan Data Statistik di Era Informasi. Jakarta: PT Alex Media Komputindo, Kelompok Gramedia.

Sudjana, S. (2016). Pengolahan Data Statistik Di Era Informasi. Jakarta: PT Alex Media Komputindo.

Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D . Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R & D. Bandung: Alfabeta.

Supangat, A. (2017). Statistik Dalam Kajian Deskriptif, Inferensi, Dan Nonparametrik. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.

Tjiptono, F., & Gregorius, C. (2019). Pemasaran Strategik Edisi Ke-3 . Yogyakarta: ANDI (Anggota IKAPI).

Wirtz, J., & Lovelock, C. (2017). Services Marketing: People, Technology, Strategy 8th Edition. Jakarta: Erlangga.

Akbar, A. (2018). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kualitas Pelayanan Publik Pada Kantor Camat Medan Sunggal Kota Medan. Skripsi.

Cennatal, A., & Purba, T. (2020). Pengaruh Promosi, Kualitas Pelayanan, Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Pada PT SAF Mitra Abadi. Jurnal Motivasi, 5(1), 766-775.

Faroh, W. (2017). Analisa Pengaruh Harga, Promosi, Dan Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Kreatif, 4(2), 3-24.

Fernando, S., & Simbolon, R. (2022). Pengaruh Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Produk Unilever (Studi Kasus Mahasiswa Universitas Advent Indonesia). Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 111-125.

Laksana, R. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Dimsum Pada CV. Royal Insan Mandiri Di Medan. Skripsi.

Maretiana, R., & Abidin , Z. (2022). Pengaruh Harga, Kualitas Pelayanan, Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian. JEBM, 14(3), 590-597.

Musnaini. (2021). Manajemen Pemasaran. Jurnal Ekonomi Manajemen Sistem Informasi, 4(4).

Putri, S. A. (2023). Pengaruh Promosi Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Pada Kopi Janji Jiwa Jendral Sudirman Bogor. Skripsi.

Rosmayati, I., Hanifah, H., & Budiman, A. (2020). Pengaruh Promosi dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Kopi Pada Mahkota Java Coffe Garut. Jurnal Wacana Ekonomi, 186-191.

Sagala, F. (2022). Pengaruh Promosi, Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Ulang Belanja Online Tokopedia Studi Kasus Pada Toko Alat Skincare. Skripsi.

Published

2024-10-01

Issue

Section

Articles