PENGARUH HARGA DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN PADA APOTEK KURNIA JAYA DI JAKARTA BARAT
Abstract
The purpose of this research is to determine the variable price (X1), service quality (X2), purchasing decisions (Y), and the influence of price and service quality on purchasing decisions at the Kurnia Jaya Pharmacy in West Jakarta. This research method uses a quantitative method with an associative approach and the population in this research is 460,056 consumers. The sample used in this research used the entire population of 100 consumers as respondents. In this research, the sampling technique used is non-probability sampling. The results of the Price variable have a significant effect on Purchasing Decisions with a tcount value of 6.845 > ttable 1.661 and a sig value. < 0.05 (0.000 < 0.05). The results of the Service Quality variable have a significant effect on Purchasing Decisions with a calculated t of 6.856 > t table of 1.661 and a sig value. < 0.05 (0.000 < 0.05). The results of the Price and Service Quality variables simultaneously have a significant influence on Purchasing Decisions with a calculated f value of > 35.181 and a sig value of < 0.05 (0.000 < 0.05).
References
Bandung Tiptono, F. (2017), Pemasaran Jasa Prinsip, Penerapan, dan Penelitian, Yogyakarta: Andi Offset
Hardani, A. (2020). Metode Penelitian Kualitatif & Kuantitatif. Yogyakarta: CV Pustaka Ilmu.
Indrasari, M. (2019). Pemasaran & Kepuasan Pelanggan (1st ed.). Unitomo press.
Kotler, P., & Amstrong. (2018). Prinsip-prinsip Marketing Edisi Ke Tujuh. Jakarta: Salemba Empat.
Kotler, P., & Amstrong. (2018). Prinsip-prinsip Marketing Edisi Ke Tujuh. Jakarta: Salemba Empat.
Laksana, M. F. (2019). Praktis Memahami Manajemen Pemasaran. Sukabumi: CV Al Fath Zumar.
Panjaitan, R. (2018). Manajemen Pemasaran. Semarang: Penerbit Sukarno Pressindo.
Priansa, Donni Junni. (2017). Perilaku Konsumen dalam Bisnis Kontemporer.
Saladin, Djaslim (2018). Manajemen Pemasaran, Bandung: Linda Karya Santoso, Singgih (2017). SPSS Statistik Parametik. Cetakan Kedua, Jakarta PT
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2019) Alfabeta. Metode Penelitian Kuantitatif. Kualitatif dan R&D. Bandung.
Tjiptono, F. 2018, Pemasaran Jasa, Prinsip, Penerapan,dan Penelitian. Yogyakarta: Andi
JURNAL
Afifah Nurfi & Haryantini (2022) Jurnal, Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Skin Care Dewi Pada PT. Saridewi Natural Kosmetik Di Jakarta Utara Semarak,Vol. 2, No. 1, Januari 2024, Halaman:767-778@Prodi Manajemen Fakultas Ekonomi Universitas Pamulang. P-ISSN 2985-4768.
Angely, G., Tampi, J. R., & Mukuan, D. D. (2019). pengaruh kualitas pelayanan terhadap kepuasan pelanggan jasa service pada PT. Astra International Tbk.–Daihatsu Malalayang. Jurnal Administrasi Bisnis (JAB), 8(2), 51-59.
Daya, J. S., Rosa, T., & Tamba, M. (2022). Pengaruh Harga, Kualitas Produk dan Citra Merek terhadap Keputusan Pembelian Produk “The Sandals” dari PT. Razer Brothers. Jurnal Administrasi dan Manajemen, 12(1), 86-98.
Faridah, Y. H. A. (2020). Studi Tentang Kualitas Pelayanan Ojek Online (Ojol) Grabbike dan Pengaruhnya Terhadap Kepuasan Pelanggan di Kota Tegal. EQUILIBRIUM: Jurnal Ilmiah Ekonomi dan Pembelajarannya, 8(2), 127-133.
Hartadi, N., & Husda, N. E. (2020). Pengaruh kualitas produk dan kualitas pelayanan terhadap kepuasan pelanggan pada PT Tanjung Uncang di Kota Batam. Jurnal EMBA, 8(3), 185-194.
Haryoko, U. B., & Rabani, H. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Lokasi Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Bengkel Abadi Jaya Motor Bogor. Jurnal Ilmiah Feasible Bisnis, Kewirausahaan Dan Koperasi.
Khaerudin, H., Waruwu, H., & Ibrahim, M. H. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Harga terhadap Kepuasan Pelanggan pada Apotek K24 Bintaro. Jurnal Manajemen & Pendidikan [JUMANDIK], 1(2), 142-152.
Pratiwi, A. (2022). Pengaruh Diggital Marketing, Harga, Dan Word Of Mounth Terhadap Minat Beli Ulang (Studi Kasus Pada Pelanggan Kopi Janji Jiwa Ungaran) (Doctoral dissertation, Universitas Islam Sultan Agung Ssemarang).
Pratiwi, A. (2022). Pengaruh Diggital Marketing, Harga, Dan Word Of Mounth Terhadap Minat Beli Ulang (Studi Kasus Pada Pelanggan Kopi Janji Jiwa Ungaran) (Doctoral dissertation, Universitas Islam Sultan Agung Ssemarang).
Rokhmawati, H. N., Kuncorowati, H., & Supardin, L. (2022). Pengaruh Harga, Iklan Dan Citra Merek Terhadap Minat Beli Honda Scoopy Di Yogyakarta. Jurnal Ilmiah Hospitality, 11(1), 515-526. https://stp- mataram.e journal.id/IH/article/view/1699.
Supriyatna W. (2022) P-ISSN 2615-6849 , E-ISSN 2622-3686 Jurnal Semarak, Vol.5, No.3, Oktober 2022, Hal (30-49) @Prodi Manajemen Fakultas Ekonomi Universitas Pamulang, Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Pempek Syifa Bojongsari, Depok Jawa Barat.