PENGARUH KUALITAS PELAYANAN DAN HARGA TERHADAP KEPUASAN KONSUMEN PADA CUCIIN HELMET CARE DI DEPOK
Abstract
This study aims to determine the influence of service quality and price on consumer satisfaction in Cuciin Helmet Care in Depokpopua partially or simultaneously. The research method used is quantitative. The population in this study is 1558. The number of samples used amounted to 94 respondents. The data sources in the study are primary data through surveys, interviews, and questionnaires and secondary data in the form of literature studies and documentation. The data collection method is by way of questionnaire while the data analysis method is by means of multiple linear regression. The results of this study are (1) Partially there is a positive and significant influence between Service Quality on Customer Satisfaction in Cuciin Helmet Care in Depok which can be proven from the simple linear regression equation Y=16.697+0.468X1 (2) Partially there is a positive and significant influence between Price on Consumer Satisfaction in Cuciin Helmet Care in Depok This can be proven from the simple linear regression equation Y=17.728+0.559X2 (3) Simultaneously there is a positive and significant influence between Service Quality and Price on Consumer Satisfaction in Washing Helmet Care In Depok, this can be proven from the multiple linear regression equation Y=17.258+0.097X1+0.453X2.
References
Abdul Gofur. (2022). 1. Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Harga Terhadap. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis (JRMB) Fakultas Ekonomi UNIAT, 4(1), 37–44.
Alvin Mariansyah, A. S. (2020). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan, dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen Cafe Kabalu. Jurnal Ilmiah Bina Manajemen.
Apriliana, A., & Sukaris, S. (2022). Analisa Kualitas Layanan Pada Cv. Singoyudho Nusantara. Jurnal Maneksi, 11(2), 498–504.
Asti, E., & Ayuningtyas, E. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen. EKOMABIS: Jurnal Ekonomi Manajemen Bisnis, 1(01), 1–14. https://doi.org/10.37366/ekomabis.v1i01.2
Asti, E. G., & Ayuningtyas, ; Eka Avianti. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen (Effect Of Service Quality, Product Quality And Price On Consumer Satisfaction). Jurnal Ekonomi Manajemen Bisnis.
Christono, A. B. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Harga terhadap Kepuasan Pelanggan. Journal of Economics and Business UBS, 8(1), 1–17. https://doi.org/10.52644/joeb.v8i1.13
Dr. Budi Rahayu Tanama Putri, S.Pt., M. (2017). Manajemen Pemasaran. Universitas Udayana.
DWIYAMA, F. (2018). Unsur Manajemen Dalam Pengelolaan Lembaga Pendidikan Islam Di Indonesia. Adaara: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 6(1), 675–695. https://doi.org/10.35673/ajmpi.v7i1.312
ELVI, E. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Pengalaman Pribadi Terhadap Loyalitas Konsumen Dengan Kepuasan Konsumen Sebagai Variabel …. 8(4), 3749–3763. http://repository.upiyptk.ac.id/2359/
Indrasari, D. M. (2019). Pemasaran dan kepuasan pelanggan. Unithomo Press.
Krisnaldy, K. … Soepandi, A. (2020). Efesiensi Meningkatkan Barang Habis Pakai Guna Meningkatkan Kas Dan Manajemen Keuangan Yang Baik. Jurnal Abdimas Tri Dharma Manajemen, 1(2), 10.
Lumingkewas, E. M. C. (2019). ( Ilmu dan Seni Mengatur Organisasi ). 1–75.
Masdaini, E., & Hemayani, A. D. (2022). Analisis Keputusan Pembelian pada Konsumen Warung Kopi Nilang Buying Decision Analysis on Nilang Coffee Shop Consumers. Jurnal Terapan Ilmu Ekonomi, 2(1), 2746–4229. http://jurnal.polsri.ac.id/index.php/jtiemb
Maulana, M. I. N. (2021). Pengaruh Harga, Kualitas Produk, Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Produk Artfresh. Performa, 5(6), 512–521. https://doi.org/10.37715/jp.v5i6.1854
Nurhadi. (2019). Manajemen Strategi Pemasaran Bauran (Marketing Mix) Perspektif Ekonomi Syariah. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Islam, 6(2), 142–157.
Paryanti2, S. dan A. B. (2022). Pengaruh Kualitas Layanan Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Grabfood (Studi Wilayah Kecamatan Setiabudi).
Putri, M. A., & Pratito, D. W. (2023). Mengungkap Keberhasilan Bauran Pemasaran Pada Usaha Kuliner Toko Roti ( Studi Kasus Toko Roti Galaxy Bakery Ungaran ). Jurnal Stie Semarang, 15(3), 82–94.
Seran, R. B. … Fadhila, M. (2023). Jurnal Mirai Management Strategi Pemasaran yang Unik: Mengoptimalkan Kreativitas dalam Menarik Perhatian Konsumen. Jurnal Mirai Management, 8(1), 206–211.
Setyaningsih, F. (2021). Analisis Strategi Bauran Pemasaran Terhadap Peningkatan Pelanggan Pada Lembaga Rafi Bimbel Tangerang. JMB : Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 10(1), 221–230. https://doi.org/10.31000/jmb.v10i1.4233