PENGARUH LOKASI DAN PROMOSI TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PADA WARBOSSMIE BOJONGGEDE KAB. BOGOR

Authors

  • Nur Kusnia Noviyanti Universitas Pamulang
  • Ade Rachmawan Universitas Pamulang

Abstract

This study aims to determine the influence of location and promotion on purchasing decisions in Warbossmie Bojonggede, Bogor Regency partially or simultaneously. The research method used is quantitative. The population in this study is 28,780. The number of samples used was 100 respondents. The data sources in the study are primary data through surveys, interviews, and questionnaires and secondary data in the form of literature studies and documentation. The data collection method is by way of questionnaire while the data analysis method is by means of multiple linear regression.  The results of this study are (1) Partially there is a positive and significant influence between location on purchase decisions in Warbossmie Bojonggede, Bogor Regency, this can be proven from the simple linear regression equation Y=15.740+0.513X1. (2) There is a partial positive and significant influence between promotion on purchase decisions in Warbossmie Bojonggede, Bogor Regency, which can be proven from the simple linear regression equation Y=13.609+0.628X2. (3) Simultaneously there is a positive and significant influence between location and promotion on purchase decisions in Warbossmie Bojonggede, Bogor Regency, which can be proven from the multiple linear regression equation Y=14.153+0.260X1+0.327X2.

References

Dr. Budi Rahayu Tanama Putri, S.Pt., M. (2017). Manajemen Pemasaran. Universitas Udayana.

Dwiyama, F. (2018). Unsur Manajemen Dalam Pengelolaan Lembaga Pendidikan Islam Di Indonesia. Adaara: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 6(1), 675–695. Https://Doi.Org/10.35673/Ajmpi.V7i1.312

Elvi, E. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Pengalaman Pribadi Terhadap Loyalitas Konsumen Dengan Kepuasan Konsumen Sebagai Variabel …. 8(4), 3749–3763. Http://Repository.Upiyptk.Ac.Id/2359/

Indrasari, D. M. (2019). Pemasaran Dan Kepuasan Pelanggan. Unithomo Press.

Krisnaldy, K. … Soepandi, A. (2020). Efesiensi Meningkatkan Barang Habis Pakai Guna Meningkatkan Kas Dan Manajemen Keuangan Yang Baik. Jurnal Abdimas Tri Dharma Manajemen, 1(2), 10.

Kurniawan, A. … Syarief, F. (2022). Pengaruh Promosi Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Dengan Citra Merek Sebagai Variabel Intervening Pada Sepatu Bata Di Dki Jakarta. Jisip (Jurnal Ilmu Sosial Dan Pendidikan), 6(2), 2441–2451. Https://Doi.Org/10.58258/Jisip.V6i2.3143

Lumingkewas, E. M. C. (2019). ( Ilmu Dan Seni Mengatur Organisasi ). 1–75.

Manan, L. Ode A. … Yuliasari, W. (2022). Pengaruh Lokasi Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Minuman Ready To Drink (Rtd) Kedai Three Thai Tea Desa Awunio Kecamatan Kolono Kabupaten Konawe Selatan. Sultra Journal Of Economic And Business, 3(2), 163–178.

Masdaini, E., & Hemayani, A. D. (2022). Analisis Keputusan Pembelian Pada Konsumen Warung Kopi Nilang Buying Decision Analysis On Nilang Coffee Shop Consumers. Jurnal Terapan Ilmu Ekonomi, 2(1), 2746–4229. Http://Jurnal.Polsri.Ac.Id/Index.Php/Jtiemb

Nurhadi. (2019). Manajemen Strategi Pemasaran Bauran (Marketing Mix) Perspektif Ekonomi Syariah. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Islam, 6(2), 142–157.

Paryanti2, S. Dan A. B. (2022). Pengaruh Kualitas Layanan Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Grabfood (Studi Wilayah Kecamatan Setiabudi).

Putri, M. A., & Pratito, D. W. (2023). Mengungkap Keberhasilan Bauran Pemasaran Pada Usaha Kuliner Toko Roti ( Studi Kasus Toko Roti Galaxy Bakery Ungaran ). Jurnal Stie Semarang, 15(3), 82–94.

Rizky, M. H., & Nasution, S. M. A. (2023). Pengaruh Harga, Promosi Dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian Rumah Kpr Subsidi. Jurnal Salman (Sosial Dan Manajemen), 4(2), 176–192.

Seran, R. B. … Fadhila, M. (2023). Jurnal Mirai Management Strategi Pemasaran Yang Unik: Mengoptimalkan Kreativitas Dalam Menarik Perhatian Konsumen. Jurnal Mirai Management, 8(1), 206–211.

Setyaningsih, F. (2021). Analisis Strategi Bauran Pemasaran Terhadap Peningkatan Pelanggan Pada Lembaga Rafi Bimbel Tangerang. Jmb : Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 10(1), 221–230. Https://Doi.Org/10.31000/Jmb.V10i1.4233

Sulistiono, A. … Pauzy, D. M. (2022). Pengaruh Lokasi Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian (Survei Pada Konsumen Mie Baso Elvira Veteran Kota Tasikmalaya). Jurnal Ilmu Sosial, Manajemen, Dan Akuntansi (Jisma), 1(3), 363–368.

Susanti, D. (2022). Prosiding Seminar Nasional Manajemen. Pt. Mitra Gemilang Otista Di Gerendeng Kota Tangerang, 1(2), 72–76.

Yeni Arfah, S.E., M. A. (2022). Keputusan Pembelian Produk. Pt Inovasi Pratama Internasional

Published

2025-01-27

Issue

Section

Articles